De'Longhi PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

jegelie 26-06-2015

Zeer tevreden over dit apparaat. Even paar opmerkingen over de verschillende klachten hier (die wij ook hadden). Koffie te koud: je kan het apparaat heter zetten via het menu, maar zeker zo belangrijk is om GEEN koude koffietassen te gebruiken (stonden bij ons in een koude kast).
Ten tweede: er is net een reparateur geweest voor het ventiel-probleem, nog juist binnen garantie. Het is een klein blokje in het apparaat dat niet opengaat, waardoor alle problemen door anderen beschreven ontstaan (druppelen, "circuit leeg", geknapte slang van binnen...).
Het is ook vrij eenvoudig zelf te vervangen als je met een schroevendraaier overweg kan. Het onderdeel is te bestellen bij Servilux.be, kost minder dan 20 euro: http://www.servilux.be/nl/webwinkel/elval-ceme5220-5213218311/p1611501.aspx

Let op: koppel de stroomkabel ALTIJD EERST los als je in het apparaat werkt!

Willem 03-01-2017

Waar zit dat ventiel. Is dat laatste relais waar waterslang boven op zit voor de dampafvoer?
Alvast bedankt.

Perry10 18-01-2013

Ik schrijf deze review om andere te helpen bij hun keuze en omdat ik zelf door deze reviews te lezen mijn keuze heb gemaakt.

Heb in begin getweifeld met een Saeco machine maar, daar ben ik snel van gedachte verandert omdat Philipps deze heeft overgenomen en dat sinds toen de service na verkoop veel minder is. Als je stukken hebt dan moet je hem opsturen en dan wordt er eerst een kostenraming opgesteld die je zo al 30€ kost zonder wat gerepareerd te hebben. Vergeleken met Saeco vroeger, dan kon je even bellen en ging een technieker aan de telefoon je eerst zo al proberen te helpen....

Ik heb voor deze PrimaDonnaS geen enkel min punt te beschrijven.
Hij is knap, gemakkelijk te gebruiken, en levert kwaliteit.
Dus ja hij is misschien prijzig tegenover een ander model maar bon, als je naar kwaliteit gaat dan betaal je deze. De molen waar de koffie mee gemaald wordt is dan ook robuuster dan een doorsnee espresso machine. Stel je voor dat er een klein steentje bij de granen zit, dan zal deze daar al beter tegen kunnen.
Kwestie smaak van de koffie, wel deze is standaard ingesteld door het fabriek en kan altijd wel bijgesteld worden.
Maar wat een grote rol speelt is de soort koffie die je koopt.
Had eerst bonen gekocht in een grootwaren huis en ja die smaakte lekker. Maar nadien ben ik naar een koffiebonen winkel gegaan en heb daar wel wat andere koffiebonen gevonden.
Die veel meer smaak hebben en heb dus de sterkte van de koffie moeten verminderen op het apparaat.
Een en al super ding zelfs om een CaféLaté die mevrouw drinkt, je kan zelfs zonder problemen zelf bepalen wanneer je genoeg melk in de kop hebt om dan automatisch over te gaan naar de koffie die er bijkomt. En ja ook voor de koffie kan je bepalen als je nog meer in de kop wil of minder tijdens het proces.

Voila, hoop dat ik jullie ook wat heb kunnen helpen in de keuze.
Bij mij is deze alvast gemaakt. O ja toen ik in de koffiebonen winkel was, daar had de verkoper mij ook laten begrijpen dat Saeco Philipps de service het laat afweten...

Groeten een koffieliefhebber.